Nacházíte se zde:Fórum»Poválečné motocykly»České motocykly»Motocykly Jawa»Jawa Pérák»Re: Podněty a připomíny k rozdílům»Re: Podněty a připomíny k rozdílům - Forum

Poslední novinky

Re: Podněty a připomíny k rozdílům

10. led 2021 15:36 #1 od admin
Odpověděl admin pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Díky za pomoc a doplnění motowiki:)

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

08. led 2021 16:45 #2 od JardaF
Odpověděl JardaF pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Zdravím, jějaké díly na nafocení bych mohl poskytnout. Mám ten blatník docela v pěkné barvě a taky nosič by se našel. 4pól dynamo bohužel nemám. Přijedete si? Jsem JM. Měj se Jarda

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

07. pro 2020 10:02 #3 od admin
Odpověděl admin pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Omlouváme se všem zato, že delší dobu nebyly přidávány chybějící díly. Nyní se snažíme situaci změnit. Díly si fotíme sami takže to chvilku trvá. Bohužel ne všechny jsme měli nebo máme k dispozici, proto jsme moc rádi, že jste nám dali a dáváte díly k dispozici na nafocení.
Momentálně bychom potřebovali nafotit tyto díly:
1. Zadní blatník na komunistu
2. Kartery na komunistu
3. Válec a hlavy
4.první 4pól magneto 
5.nosič na komunistu.

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

09. čvc 2016 22:10 #4 od Ipino
Odpověděl Ipino pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Zdravím, mám perak 250 fj, rv 1947, č.r. 8268. Je to dovoz z belgicka. Vedeli by ste mi poradiť aké boli rozdiely pri tomto vývoznom type, ak sa vôbec vyvážali do belgicka? Rámik svetla je hella, sklo BW, sedadlo má štítok belgického výrobcu. Tachometer taktiež belgický.

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

21. pro 2013 22:20 #5 od PetrN
Odpověděl PetrN pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Zdravím,
měl bych pár postřehů k rozdílům.Vlastním 250 zbrojovku z roku 1949 v.č. 11-35238.Před 15-ti lety jsem jej koupil od syna prvního majitele,který ho dostal za dobré výsledky od zaměstnavatele v roce 1950.Chyběla mu pouze spínací skříňka,přední parabola,houkačka a sedlo bylo z Jawy 500.Vše ostatní snad až na hliníkové páčky,přepínač světel a pláště zůstalo původní na 99,9%.Při srovnávání s rozdíly jsem narazil na pár drobných odlišností.Popíši vše pro přehled.
1)Rám: ANO –svary ve středu ramen,čepy stupaček na kolíky,značen FJ
2)Náhon tachometru: ANO
3)Stojan: ANO -hliníkový
4)Přední vidlice:ANO -2 maznice,nálitky otvorů maznic prvního typu.
5)Kluzáky:ANO -3 díry pro uchycení ,pravý kluzák zesílen
6)Maska světlometu:NE- FJ plíšek včetně šroubku + podkova se šroubkem!
7)Šroub řízení:ANO – s drážkami
8)Tlumič řízení:ANO „Z“
9)Tachometr:ANO-Křižík
10)Řidítka:ANO-díry pro uchycení přepínače se závity pro šrouby
11)Víčko nádrže:NE-mám variantu bez drážek po obvodu ale spodní strana není prolisovaná,a má rovný plech tak jako u FJ!
12)Palivový kohout:ANO – Motex
13)Blatníky:ANO-lem směrem ven,odrazka na šroub.
14)Přední+zadní kola:ANO „Z“
15)Brzdové štíty:ANO značeno FJ
16)Páka zadní brzdy+táhlo:ANO provedení jako FJ
17)Patice žárovky:ANO-přichycení drátů červíky
18)Kastlíky:ANO-„Z“ díry pro šrouby s výztuhou obdélníkového tvaru
19)Spodní kryt řetězu:ANO „Z“
20)Motor:ANO „Z“
21)Startovací segment:ANO-segment bez otvorů značen FJ
22)Spojkový koš+poloautomat:ANO „Z“ výztuha tvaru hvězdy,zajištění pružin šrouby.
23)Kontaktnice:ANO – se 3 vývody
24)Karburátor:NE-tělo filtru vzduchu má nálitek pro stažení šroubem ovšem plechová regulace vzduchu má pouze jednu packu tak jako FJ!
25)Výfuky:NE-provedení výfuků tak jako u FJ-plechový držák z jedné strany+převlečná trubka!
26)Zadní světlo:ANO-první provedení ve tvaru kapky s drážkovanou slídou.
27)Nádrž:ANO se znakem Zbrojovky
29)Kryt karburátoru:ANO se třemi nýty
Záměrně jsem vše rozepsal,kdyby se to někomu hodilo na ročník.Podle výrobního čísla,alespoň co jsem porovnával se jedná o začátek roku 1949 nebo každopádně o první polovinu roku.Z výše uvedeného je zřejmé že stále i v tomto období byly montovány staré skladové díly v tomto případě přední maska FJ včetně podkovy nebo výfuky prvního provedení.V případě víčka nádrže a filtru karburátoru se pravděpodobně jedná o přechodové díly.Víčko –novější vršek se starým spodkem,filtr –novější tělo se starým provedením regulace.Dále jen pár drobností.Elektroinstalace byla vedena v ČERNÝCH lakovaných oplétaných vodičích.Bovdeny byly taktéž černé oplétané.Mnoho dílu je značeno FJ-klika,ojnice,startovací páka aj.Dodnes jezdím na původních ložiscích v kolech made in USA)).
Nakonec bych tu měl poslední věc,která v rozdílech není uváděna a tou jsou šrouby kastlíků.Jelikož je před těmi mnoha lety ze mě vytáhnul kolega na svou JAWU 500 ztácím jistotu,ale byly plechové avšak né kulaté po obvodu s vroubkováním,ale s prolisy po obvodu shodné právě s J500 viz. odkaz etovar.cz/cs/ceske-povalecne-motocykly/1...-sroub-schranky.html
Chválím moc pěkné stránky a velké díky za ně!
S pozdravem Petr

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

12. zář 2013 19:51 #6 od Petra
Odpověděl Petra pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Děkuji za reakci, jestli je rám opravdu ohnutý, možné to je, tak ho musel někdo umyslně ohnout. Obě ramena jsou souměrná, ohnutá uplně stejně. Každopádně péráček už stojí a včera sem byla i na první vyjiždce. Mam velice šikovneho přítele, který si s tim nějak poradil i když to por něj byl očistec...:)
Muj dotaz byl síše informativní, pořád mi vrtá hlavou z čeho by to mohlo být, nebo proč to někdo udělal, popřípadě zda nejedná o nějký mezityp...no člověka napdají ruzne teorie, ale havně že vše dobe dopadlo a motorka jezdí:)

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

09. zář 2013 17:52 #7 od Jolek
Odpověděl Jolek pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Omlouvám se za pozdější odpověď.
Já osobně jsem se s tím ještě nesetkal, ale už jsem o tom slyšel, v tom případě byl ale rám ohnutý, obě ramena vydlice byly přihnuté k sobě. Nevidím jinou možnost než že to máte také ohnuté. Obě ramena vidlice by měly být rovnoběžné se středovou trubkou rámu, zkustě to ještě přeměřit, případně poslat fotku.

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

04. zář 2013 17:27 #8 od Petra
Odpověděl Petra pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Dobrý den, před časem jsem začla renovovat péráka, nebo spiše financovat renovaci :). Vyskytl se nám ale jeden problém, na který nám neni nikdo schopen odpověďet. Rozteč držáků zadních tlumičů je o 20 mm užší než u všech ostatních rámu. Vše vždy měříme od středu díry. Ram neni nijak viditelně poškozen, havarii nebo něčím podobným. Vše je naprosto stejné, přechody jeklů plinulé. Ale tím pádem už tam nejde vymezovací váleček a kolo je k jedné straně a neni v ose. Zajímalo by mě zda ste se někdo s tímto už sešel. Díky za odpověď.

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

07. čvn 2013 13:40 - 07. čvn 2013 13:42 #9 od Jolek
Odpověděl Jolek pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
Díky za postřehy, do kdy se přesně montoval startovací segment a koš s trojúhelníkem nevím, tak teď je jasný že 3500 ještě ano.

Znaku FJ na kluzácích jsem si nevšiml, tak se na to mrknu.

Na ten štítek jsem už taky narazil a musím říct, že mě to číslo nesedí s tím rokem 50, podle mě to musí být ještě rok 49. I štítky s mnohem vyšším číslem 12-7000 z roku 1950 má ještě štítek Zbrojovka Brno, tyto štítky byly až od roku 1951. Prodejce píše, že je to stroj z Francie, ale štítek má český, tak moc nevím co si o tom myslet.

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

07. čvn 2013 11:07 #10 od Ondra
Odpověděl Ondra pro téma Re: Podněty a připomíny k rozdílům
cau, jen bych mel par postrehu. Ted sem rozebral motor 11-3555 a stale v nem byl start.segmment FJ s trojuh.dirami, to same spojkovy kos s trojuh.dirami.
Jo a na prednich kluz.jsem nasel znaceni FJ... Asi toho bude vice, ale ted si nevzpominam
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jo a posilam foto stitku

Přihlásit se nebo Vytvořit účet pro reagování

© 2019 - veteranportal.cz - Nadšenci nadšencům